Oj vad det blåser å regnar idag...!

Idag vaknade jag allt upp till ett härligt väder...NOT! Men bara jag har tagit mig till jobbet är det okej, för där ligger mina regnbyxor så fint å väntar... ;) Ikväll är det teckenspråk som gäller igen. Det känns som om det inte var alls länge sedan sist så veckorna måste gå väldigt snabbt nu. Konstigt, det känns inte som om helgerna kommer lika tätt som tisdagarna... ;) Undrar hur det kan komma sig?

Gårdagens lilla föreläsning var ganska bra. Den handlade om vad viktigt språket är för barn. Och om vad viktig den sociala omgivningen är för barnens läsinlärning. Att även om ett barn skulle ha någon genetisk språksvårighet kan man dämpa effekterna av den med mycket stimulans från omgivningen. Tänkvärt, även om jag var väldigt trött mot slutet...

Klockan är nu ca 06.50 och jag ska ge mig av till jobbet, Bye bye!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Låter väldigt intressant och givande.

Jag har förresten utmanat dig på min blogg! Kram

2008-11-18 @ 16:15:37
URL: http://bettan82.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Snöade här idag :)

2008-11-18 @ 18:11:44
URL: http://jennybe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback