Dop i Alsters kyrka, 090228!



Lika som bär... Lowa till vänster och mamma Malin till höger!

Nu har lilla Lowa Linnea Schönfeldt döpts i Alsters Kyrka. Kyrkan var jättefin, och lillan (plus alla andra) skötte sig jättebra! Själv hade jag det mycket hedersfyllda uppdraget att bära fram lilltjejen och hålla henne tills det var dags för prästen att ta henne. Som sagt Lowa bara tittade och funderade säkert vad det var frågan om, själv trodde jag att min arm skulle gå av... Malin hade förberett mig på att det blev ganska tungt i längden att hålla på det sättet... tur att hon var så snäll och stilla! ;)

Kicki sjöng en fin sång i kyrkan, det var nog många som kämpade mot tårarna då, för hon gjorde det verkligen jättebra! Och Nisse läste en minst lika fin dikt... Det blev väldigt personligt... FINT!

I Kyrkan.





Församlingslokalen efteråt.







 

Jättefint!



Från oss... I paketet ett sätt med röda Laban kläder... strumpor, byxor och klänning. En dopbok med lite bilder och andra minnen från dopet.



Fadderbevis till stolta Gudföräldrar/ Faddrar!

Tack familjen Schönfeldt/ Karlsson för en Fin och Minnesvärd dag!

Lotta och Nisse!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Det ser ju ut att ha varit ett jättemysigt dop och gud vad lik hon är sin mamma.

Förstår att du är stolt. Jag ska också vara fadder, till min systerdotter som döps nu i mars :)

Kram

2009-03-03 @ 00:36:33
URL: http://bettan82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback