Go´kväll!

Till att börja med, så blev inte äventyret så dramatiskt som det skulle kunna ha blivit... För att ta det hela från början...

Jag och N trivs jättebra där vi  bor, men en negativ sak är att jorden är så dålig på vår tomt att vi inte kunnat gräva något trädgårdsland... Har ett par pallkragar som jag tappert kämpar med varje år, men det ger ett minst sagt begränsat utrymme att odla på. Inte heller tar sig våra vinbärsbuskar som jag skulle önska. För ett par dagar sedan fick jag nys om att det fanns odlingslotter här på ön. De ligger bara 10-15 min med cykel från där vi bor och kostar nästan ingenting/ år att hyra. Tänk vad härligt att ha 5 x 10 meter fin jord att plantera på!!! Tänkt mig hallonsnår, vinbärsbuskar, jordgubbar, potatis och massor av grönsaker.... Är faktiskt sugen på att testa majs också... ;) På lite sikt i alla fall

Dagens äventyr bestod i att jag skulle försöka hitta till dessa odlingslotter för att se hur det ser ut... Alla som känner mig och mitt (ickebefintliga) lokalsinne, vet att jag på den dryga halvtimmen som det tar att gå dit, kan komma lååångt åt fel håll! Nu blev det inte så farligt för jag fick sällskap av en arbetskollega, som har inte mindre än tre lotter själv. Trots att snön fortfarande låg på marken, blev jag jättesugen på att få börja pyssla lite ;)

Tyvärr fanns det inga lediga odlingslotter för tillfället :( Kanske var tur för jag har inte kunnat sälja in ideen hos Nisse än, eftersom han är i Prag... vet vad han kommer säga... Pensionärs Varning! Men jag tror ändå att han skulle tycka det var mysigt att gå och pyssla lite... För att inte tala om vad gott att äta upp resultatet. Hoppas att kanske någon säger upp sin plats inom kort! Man behöver ju inte ta i så man spricker första åren... :)

På tal om odlingsglädje... Så här såg våra rabatter på framsidan ut i mitten av februari. Ganska deprimerande syn...

  

Men snart smäller det av färg hoppas jag! Har redan börjat komma upp lite tulpanknoppar...

I bakgrunden just nu... Starpilots, Higher. Den är faktiskt rätt bra, men jag håller fortfarande på min reggie låt i Andra Chansen.

Ha det så bra, bland chips & lösgodis!


Kommentarer
Postat av: Sara

F-n va skön du är är Lotta! Come on, majs, pumpa, sockerärtor :)

2009-03-07 @ 21:33:50
URL: http://sarazetterlund.blogg.se/
Postat av: Sara

och ack så fel jag hade om min teori...(se tidigare inlägg..)

2009-03-07 @ 21:35:14
URL: http://sarazetterlund.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hänger inte riktigt med, Vad för teori hade du fel om?? :)

Kram!

2009-03-07 @ 21:43:23
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Postat av: Linda

det låter kul! önskar jag hade gröna fingrar som dig.......min såkalade rabatt den skulle du se! ;0)

2009-03-08 @ 07:49:33
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: s

Nyförlovad...Bar Baryard (en av ö:as festlokaler) da da da dam da da da dam Mendelsson

Hänger du med?

2009-03-08 @ 07:59:38
Postat av: Lotta

Tyvärr inte, är nog lite seg! :)

2009-03-08 @ 09:00:35
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback