Måndag...

...Inget jobb idag. Så jag har tillbringat en stor del av dagen med att hjälpa N att adressera jag vet inte hur många kuvert... När skrivkrampen blev för stor fick jag för mig att jag skulle baka lite bröd. Det blev ett superenkelt långpannebröd.

 

Till middag blir det Paj. Hittade lite kantareller från i höstas längst in i frysen, så det fick bli kantarellpaj. Då fick jag användning för det sista av osten också. Ni vet det där sista som man oftast slänger, för att det inte går att skära några hela skivor längre ;) Årets första gräslök plockades också ifrån trädgården!



Så, nu står den där i ugnen... Tänkte ta och titta på Glamour så länge. Ikväll hade jag tänkt att ta en promenix efter middagen och innan det är dags för soffan... Eller kanske innan middagen om N ska till Natulus?



Ca 20 min kvar... hungrig!

Ta hand om er, så synes vi :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, vad gott det ser ut med nybakat bröd. Det är lyx! Får det nog bli här någon dag också!



Det är SUPERBRA att göra matlådor för veckan den här gången gjorde vi matlådor till jobb för två veckor och det brukar vi inte...



Tips var det ja! Den här gången lagade vi Korvstroganoff,

Biffar med ratatouille som tillbehör,

Africana (ett recept med smak av curry från ICA) och en fiskgratäng med spenat och annat gott.



Du har en trevlig blogg...jag "stannar" nog här! =)

Ha en skön kväll!

2009-04-20 @ 18:46:25
URL: http://maias.blogg.se/
Postat av: Malin

guuud så gott!!!

2009-04-21 @ 09:12:32
URL: http://malllaballla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback