Solen skiner....

...och jag har drabbats av vårkänslor på allvar!

Vet att det inte låter som något ett asfaltsbarn från Stockholm skulle säga, men jag känner ett sådant härligt lugn av att kunna öppna dörren och gå ut och dola lite i trädgården! ;) Rensa lite i pallkragarna eller rabatten eller bara sitta och lyssna på fåglarna. Som N skulle säga om han läste detta... "Lotta är verkligen ingen pedant". Och det är sant. Allting är långt ifrån perfekt, men på något sätt är det lite av tjusningen. För att citera min käre far... Naturen är inte perfekt!

Att bo i hus är en lyx på sommaren och jag skulle verkligen inte vilja byta bort det för någon flashig takvåning. Inte heller skulle jag vilja byta bort vårt lilla hus mot ett av dessa nybyggda dyra hus, med så liten trädgård som möjligt... och det lilla som blir kvar när huset står på plats, där läggs det sten... Jag förstår att det är en prioritering om vad man vill lägga sina pengar och tid på, och det passar säkert en del.

För mig är det verkligen vardagslyx att ta ett varv i trädgården och se vad som hänt sedan sist. Idag såg jag knoppar på både syren och fläder, tulpanerna börjar växa sig stora och jag såg de första knopparna på rabarbern. Rensade lite i pallkragarna, och har planerat lite var färskpotatisen, morötterna, sockerärtorna, salladen mm hamnar i år.

Katterna har också vårkänslor och skuttar, springer och rullar sig i gruset.... Villket är ganska sött... när man accepterat att dammsugaren kommer användas flitigt och det kommer att bytas sängkläder ofta under ett par månader nu.

Är fullt medveten om att det låter som om jag vore minst 30 år äldre än mina snart 28 år, men så känns det en dag som denna :) När jag sitter på min lilla bänk i solen....

Kram!



Kommentarer
Postat av: Bettan

Vad härligt det låter! Nu längtar jag ännu mer tills jag har egen trädgård :)

Kram

2009-04-05 @ 19:39:06
URL: http://bettan82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback