Lotta filosoferar...



Varning för totalt meningslöst filosoferande...

Till och börja med så är jag mycket glad, för idag har jag jobbat en stund... Måste ha saknat det mer än vad jag själv trott. Har även lagt bud på ett par saker på Tradera... Aja baja Lotta! Meeen, om man hittar något som man länge velat ha för typ en fjärdedel av priset.... Har man sparat eller slösat då??? Det blir ju mer än om jag låtit bli, men mindre än om jag köpt det i affären...

Idag är för övrigt en mycket vacker sensommar/ Förhöst =) dag! Solen skiner och det blåser lite lätt. Vågar jag skriva att jag faktist längtar liiite till hösten och rusket nu? Tittade nyss lite i nya La Redoute katalogen. Hittade mängder av mysiga stickade koftor, goa varma strumpor, mössor och halsstukar! Tänk vad mysigt att få krypa i dessa... Och tända lite ljus... Dricka en kopp varmt te, där halva mysfaktorn ligger i att få värma händerna på koppen... På hösten är det ofta säsongsstart för många olika serier på TV också, även om jag i år inte har så bra koll på just det :) Tips någon...? Gärna deckare! Såg även idag att björnbären är på god väg att mogna också. Hoppas att de hinner bli klara, för det blir så god marmelad av dem! Tänk vad mysigt... Söndagsfrukost....

Vänta lite...

Wiberg klarade precis 4.50 i stavhopp =) VM, 10- Kamp, Herrar.

Var var jag..? Jo, Söndagsfrukost tillsammans... med rostat bröd, ost och björbärsmarmelad. Gott! Kanske lite Alpint på TV, som det brukar vara på helgerna. Oj vad långt in i framtiden jag hamnade nu! Lev i NUET Lotta!!! Meeen uterummet är på god väg, idag blir betonggrunden klar och det var just grunden som skulle ta tid sa de. Kom precis på ett till plus med hösten... Alla filtar och plädar i olika färger som man kan kura ihop sig under... Och förståss att elda i braskaminen för att sedan värma sig där med en bra deckare. Långpromenader bland förgglada löv...

Oj oj oj, Vilken höstälskare jag blev då. Men det är faktist så, har jag kommit på, att jag älskar de fyra årstiderna... Alla! Våren. Sommaren. Hösten. Vintern... Alla har sin Charm, och just nu är hösten på väg... Så då ser jag fram emot den! Jag kallar det min egen överlevnadsfilosofi... För jag tycker att det låter så jobbigt för de som tillbringar hela året med att se fram emot sommaren, och sedan sommaren med att ha ångest över att den snart är över.

Nej, nu ska jag nog ta och sluta innan jag trasslar in mig på riktigt i mina egna funderingar:) Kanske inte kommer loss...

Blir mycket imponerad om någon orkar läsa detta inlägg, från början till slut! Men jag varnade er =)

Kram!

Kommentarer
Postat av: anette

tyckte det lät bra....

2009-08-20 @ 18:40:08
Postat av: MALIN

mysigt det lät! gillar nog hösten rätt bra jag med! :) härlig luft också juh :)



Kramar

2009-08-20 @ 19:39:01
Postat av: Bettan

Så farligt var det väl inte, du skrev ju bara bra saker :P

Jag gillar också hösten. Det är ju så himla mysigt att kura ihop sig under en filt,tända ljus,dricka te och läsa en härlig bok :)

Förresten så tycker jag nog att det får anses som spara :P

KRAM!

2009-08-20 @ 21:34:39
URL: http://bettan82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback