Dags att hålla löftena...;)

Förutom mitt huvudlöfte om att leva i nuet... Hade även jag som så många andra i detta avlånga land, tänkt att göra ett försök (till) med att äta bättre och röra på mig mer!

När jag skriver äta bättre menar jag inte mer, utan försöka att få i mig mer frukt å grönt samt att minska ner kraftigt på hel å halvfabrikat som jag annars är mästare på... Pulvermos, scans köttbullar å hamburgare osv... Det tar faktiskt inte så hemskt mycket längre tid å göra maten från grunden. Idag till exempel blev det hemmlagat potatismos och köttfärsbiffar till middag ( å ärtor...har inte glömt bort grönsakerna...än!) Det tog inte mer än 30 min, å det var det värt för det är faktiskt godare!

En annan del av äta bättre löftet är att jag inte ska äta middag så sent! Hittills har jag gjort middagen tills Nisse kommer hem. Men nu har jag bestämt att även om det är extremt trist att äta ensam, så ska jag äta middag runt 18- tiden istället för som förut vid 20.30. N får värma maten i micron när han kommer hem ;) Sorry Älskling!

Rör på mig gör jag ganska mycket redan.. I alla fall promenader... Men det jag vill komma igång med igen är Pilates passet som jag var ganska duktig på förra våren... Det gör ju spänningen i mina axlar så mycket mindre... å det i sin tur borde leda till färre huvudvärks attacker! :) Jag har både DVD:n å mattan hemma och det tar ca. 45 minuter... Finns faktiskt ingenting och skylla på!!! Om man räknar in alla timmar som jag tillbringar i sängen med huvudvärk på ett år, kommer jag till och med att spara tid... om det fungerar!

I dag blev det en lång å snabb promenad i vinterkylan... bättre än ingenting!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

Eftersom du är ute och går så mycket så tror jag att du skulle dra nytta av detta som finns till specialpris nu:



http://www.storytel.se/storytel-jul/index.jsp?partner=null



Jag testade 4 månader innan jul och lyssnade säkert igenom 15 böcker på promenader och när jag målade! 300 för 3 månader är ett bra pris! Jag betalade 169:-/månad!!



2009-01-03 @ 16:47:35
Postat av: Lotta

Vet inte om min mobil/abonemang klarar det? Går det ens att koppla in hörlurar till den?

2009-01-03 @ 16:58:14
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Postat av: Maria Andersson

Hörlurar ver jag inte, men abonemanget ska klara det, tror jag i alla fall...



Testa en månad annars...

2009-01-03 @ 19:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback