Städa och laga matlådor!

Sicket söndags göra! Men det måste göras, och skriver jag ner det till allmän beskådan kan jag ju inte gärna smita undan sedan :)

Tänkte göra en omgång med spagetti och köttfärssås, samt korvstroganof och ris och frysa in i portioner också. Jag äter ju mat på jobbet, men för Nisse slutar det ofta på pizzerian om han inte har med sig matlåda. De pengarna kan man göra något roligare för. Någon som har några bra tips på matlådor som funkar? Idag har jag ändå inget bättre för mig :)

Förutom en liten dans med dammsugaren och en simmtur med diskborsten, vill säga ;)

Förresten, om någon hör ett ihållande dåååån och det låter misstänkt likt soundtracket från Mamma Mia.....Så ingen fara..... det är bara jag som städar! :)

Kram!


Kommentarer
Postat av: Maria

Dans med dammsugaren :-) Jag skulle föredra en mysig kille...



Mat till honom är ju inte helt lätt, han gillar ju inte "blandad mat" men ett tips är att ta det billigaste köttet du kan hitta. Är det nötkött så leta reda på ett bra recept på kalops eller burgundisk gryta, är det fläsk så gör något med curry och grönsaker. Eller improvisera... Krossade tomater, buljong, grönsaker... Frys in i protioner och variera med pasta, ris, bulgur, couscous när det är dags att tina för lådan...

2009-03-08 @ 11:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback