Våffeldagen!



Japp, igår var det våffrldagen. Mmmm. Det blev en hel del smarriga våfflor då vill jag lova! ;) På dessa hade vi vispgrädde och min hemlagade hallonsylt. Sylten är gjord på vildhallon som vi plockade i småland förra året, den går inte ens att jämföra med köpt hallonsylt, hoppas det blir ett bra hallonår i år också!!! Tyvärr kände sig N lite hängig, så vi kröp ner med våra täcken i soffan när vi åt. Vi började om på Vänner boxen som underhållning... Älskar den :)





Jag slutade tidigt så jag hann med att sitta ute en bra stund i den strålande solen också, plus en rask promenad! Så skönt att äntligen kunna vara ute och få frisk luft, utan att frysa halvt ihjäl :) Nu börjar även vårblommorna titta fram på allvar...



Hämtade också ut ett paket från Rosenlust på posten, bland annat paprika och  gurka. Längtar tills det är dags att sätta igång i trädgården på allvar :)



Gårdagen var riktigt härlig, tyvärr känns denna dag något tyngre. Ligger i sängen och fryser med huvudvärk och halsont :( Hoppas att det går över, för på lördag åker jag till stockholm på trädgårdsmässa! Kul att träffa mamma och pappa också!

Simma lungt!







Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

På småländska höglandet hade vi vår förra helgen, men snöoväder i dag - alldeles vitt utanför fönstret!

2009-03-27 @ 09:17:27
Postat av: Linda

Jag missa det där med våffeldagen?? Kankse för att jag jobbade och kom hem sent, tror barnen sa nåt om våfflor!? Jag får väl ta igen det i helgen! Trevlig helg!

2009-03-27 @ 11:57:31
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback