Grattis Sverige Till VM- Bronset!



Kul att det blev en medalj i år. Tony Mårtensson (Till vänster) gick en klass över mig i högstadiet. Han var duktig på hockey redan då, men att det skulle gå såå bra för honom... Kul!

Har idag fått i lite jord i de flesta pallkragar... jisses vad de slukar jord! Har köpt inte mindre än 16 jordsäckar, och ännu fattas det ett par till den sista halvpallen... Har i alla fall satt ner potatis, sått oranga och gula morötter, två sorters ärtor, två sorters sallad och salladslök. Lite blommor mellan grönsakerna blev det också bland annat två sorters solrosor, tagetes och ringblommor. Sedan tidigare år finns det diverse kryddväxter också i en pallkrage, oregano, salvia, gräslök, dragon, mynta, citronmeliss mm. Så förhoppningsvis ska där till sommaren bli en liten köksträdgård att plocka godsaker från :) Har även (Just nu i tvättstugan!?!) lite tomat-, paprika- och gurkplantor som väntar på att det ska bli tillräckligt varmt för att planteras ut.



Idag har det varit solsken och regn om vart annat hela dagen. Just nu är det igenmulet och jag sitter i soffan under täcket (för ovanlighetens skull) och väntar på att Bones ska börja (också det för ovanlighetens skull) Not! :)

Tror att jag ska ta mig lite glass...
Big Pack Ischoklad
Det ser ljusare ut....

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

Tack. Nu fick jag en spark att ta itu med mina kragar också... Jag har bottnat de lite högre med ris, löv och grästorvor från andra rabatter... Nu fyller jag bara på med jord vart efter de sjunker i hop...

2009-05-11 @ 09:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback