Grönsaksland och tårtbak...

Go Kväll!

Igår var jag och Nisse för första gången ute vid vår odlingslott.... Japp, ni läste rätt... Nu ska här odlas :) Var ingen som varit där på ett tag, så det blev till att rensa ogräs och vända grönsaksland. Halva jordgubbslandet är nu ogräsfritt, och till helgen kanske vi kan sätta ner lite potatis. Det var riktigt mysigt att gå där ute och påta lite... Pensionärsvarning?!? Tjejen innan tog med sig några vinbärsbuskar så när vi vet lite mer vad som finns blir det att plantera nya :) Vill ha svarta vinbär, krusbär och blåbär... kanske lite björnbär brevid hallonen? Nåja, vi får se. I år blir det någ ganska lungt i alla fall :)

Idag har jag och Nisse bakat tårta!!! Framförallt Nisse! Ni får se hur den blev imorgon... Riktigt kul var det i alla fall! Har även tagit mig en promenad och en cykeltur under eftermiddagen. Regnmolnen har hotat i horisonten hela dagen, men det bryter liksom aldrig ut...

Nej, nu får det nog bli ett par avsnitt av vänner tror jag bestämt.

Hej då!


Kommentarer
Postat av: Maria

Här är pizza beställd för hemkörning som belöning för trädgårdsarbete! Flippade ut och beställde oxfilé, kantareller, kräftor, färska tomater och bearnaisesås ;-)

2009-05-15 @ 20:00:44
Postat av: Lotta

Åh! Vad gott det låter!!!

:)

2009-05-16 @ 07:36:37
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback