Ett litet försök till rutiner här på ön...

...Hmm inte det lättaste! Någon gång mellan 07.00 och 08.00 ger vi upp för natten och segar upp. Förhoppningsvis med ett par timmars sömn mellan mat och andra orsaker till vaknande. Vi börjar misstänka att Luckas har magont, speciellt på kvällen/ natten. Han drar upp bena mot magen, tokspänner sig ock gråter/ skriker. Stackarn! Men det är förhoppningsvis övergående!

Runt 09.00- 09.30 går vi en kort promenad på ca 30 min i vagnen. I tre dagar nu har det gått bra utan att han skrikit! Å igår somnade han till och med och sov sedan i två timmar. Idag vaknade han när vi kom hem och jag fick ta upp honom, men efter lite mat la jag ner honom igen... tro det eller ej han somnade! Kanske, kanske har han börjat acceptera vagnen nu =) Stackarn behöver ju sova!

Dagarna går fort... Lite lek i babygymet, titta på mobilen i spjälsängen, sitta i babysittern medan mamma försöker få till middagen, mysa lite och äta mycket. Ja, så kan dagen se ut i Lucas liv.

Hittade tyvärr inte sladden till kameran, så det blir inga bilder...

Ha det gott, nu ska jag få i mig lite frukost innan liten vaknar.


Kommentarer
Postat av: Sandra

prova minifomdroppar för knipen i magen. vi har det till lillan funkar kanon..finns på apoteket:) Kram

2010-07-28 @ 15:19:06
URL: http://gullesandis.blogg.se/
Postat av: Lennart o Margareta

Minifom fanns redan på Marias tid!Fungerade skapligt på hennes kolik,men första flaskan sopade hon i golvet så vi fick köpa ny,Du har nog hört om hennes "ilska" :(

2010-07-28 @ 19:42:04
Postat av: Stolt moster

Stackars Lucas...

2010-07-28 @ 20:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback