Hemmafru...

Så länge som jag kan minnas har jag antingen studerat/jobbat eller jobbat heltid (eller näst intill), så det här med att vara hemma om dagarna är inte helt lätt att vänja sig vid. Så om jag tjatar om vad jag gjort om dagarna är det nog för att jag själv ska känna att jag faktist gör något... Låter det knäppt? Hur som... Denna dag började mycket lungt och skönt i solen ;)



Pysslade lite i trädgården. Fick äntlligen ner lite frön i pallkragarna, solrosor, ringblommor, morötter, mangold och sallad. Får se om de tar sig. Stackars tomat och paprika plantorna som fått bo på fönsterbrädan fram tills nu, har äntligen fått kommit ner i en varsin större hink.



Har även tvättat lite bebis grejer. Kändes helkonstigt att se de små kläderna ligga där... blev på något sätt verkligt. Å det finns ju så mycket sött!!!



Nu har jag precis förberett middagen och om en dryg timme kommer älskling hem. Grillat med ungsstekt potatis och sås. Blåbär/röda vinbärs smulpaj till efterrätt. Hoppas det ska smaka :)



Trevlig Helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback