Paket från Bakker!

Hallå där...!

Idag fick jag hem plantorna från Bakker, alltid lika roligt! :) Så det blir nog lite plantering till helgen! Trädgården börjar så smått att vakna till liv nu... men nu börjar den långa väntan tills risk för frost är över så man kan börja plantera i landet. Föressten....

....Jag önskar mig ett växthus (eller bidrag till det) när jag fyller år!!! Synd bara att jag fyller i mitten av augusti, och det är ju lite för sent för årets skörd.... Varför kom jag inte på det förra födelsedagen/ julen???

Växthus TP88.495,00kr
Växthus TP8
Klicka för förstoring

Delbetala till 0% ränta, från 708kr/mån. Information


Klicka här för att se leveranstid


TP8  har en yta av 8,2m2.

Bredd: 256cm   Längd: 320cm   Höjd: 236cm

(Takfotshöjd: 140cm)

Stomme av anodiserad aluminium.

"Klicka här för fler bilder"


·         6mm slagtålig kanalplast.

·         Dubbelskjutdörr

·         Fyra ventilationsfönster.

·         Integrerade takrännor.

·         Stålsockel ingår.


TP8 är vårt näst största växthus. Är ni tveksam på om TP5 är för litet, rekommenderar vi er att välja TP8.


I stället för glas har vi använt kanalplast. Växthus med kanalplast blir mer och mer vanligt på glasväxthusens bekostnad och det p.g.a. kanalplastens alla fördelar som t.ex. en jämnare temperatur som gör att växterna trivs bättre, inget behov att hänga upp skuggnät och materialet är tåligt och säkert (mycket bra om man har barn). Växthuset har en unik metod för montering av kanalplasten vilket både underlättar monteringen och gör att växthuset får en mycket elegant utsida utan synliga fästfjädrar eller plastlister.


Växthuset har dubbeldörr och fyra ventilationsfönster. Fyra ventilationsfönster är nödvändigt på ett växthus av denna storlek under varma sommardagar.

Vi rekommenderar att ni monterar automatiska fönsteröppnare då de underlättar att hålla en jämn temperatur i växthuset. Automatiska fönsteröppnare finner ni under växthustillbehör i menyn till höger.


Galvaniserad stålsockel ingår. Stålsockeln  ger växthuset en stabil grund och underlättar monteringen. Stålsockeln gjuts fast och sedan kan växthuset byggas därpå.





Dömmen vore ett sånt här! Men som ni ser är det inte direkt gratis.... Men tänk vad det skulle vara roligt!!!

www.hobbyvaxthus.se

Skulle vilja ha massor av tomater, gurka, paprika, aubergine, melon mm mm :)

Igår jobbade jag inte utan tillbringade istället en stor del av dagen med att rensa ogräs och "skära kanter" runt plattorna.  Sedan blev det en lång promenad in till stan och lite affärer innan N kom med tåget. Så härligt nu när solen lyser och det är ljust lite längre på kvällarna! Till middag fixade N pannkakor ;)

Idag blidde det en cykeltur efter jobbet... Solen lyser fortfarande. Har lite ont i halsen så jag funderar på om jag ska ta och fixa en kopp te? Ikväll är det Criminal Minds på Kanal 5, mitt favoritprogram! Nu Joey :)

Imorgon ska vi på 50 Års- Partaj!

Ta Ta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback