Blåbär!



Det finns redan blåbär i skogen... och i mängder! Så idag bar det av till skogs för att plocka... Första vändan följde Bosse med. Stackarn, det började regna efter ett tag men han vägrade att gå hem utan mig. Nästan en timme var vi ute i regnet...



Blöt katt! Nästa vända låg Bosse och sov inne på sängen... Nisse följde med istället. Resultatet blev ca 2,5 liter blåbär och ungefär 3 burkar sylt :)

...Och ja, jag såg i tid att jag plockat fram citroncyra istället för natriumbensoat :)





Nu ska jag ta mig en dusch innan det är dags att börja med middagen. Det blir grillad flintastek, färskpotatis, tsatziki och sallad... "Morbror" T med sambo kommer över och käkar lite senare. Just nu är galningen Nisse iväg och spelar fotboll i ösregnet! Får se om han kommer hem i ett stycke... :)

;)

Kommentarer
Postat av: malin

Ni är ju för mysiga :) Puss!

2009-07-05 @ 19:13:07
URL: http://malllaballla.blogg.se/
Postat av: Bettan

Gud så gott det ser ut :)

Och vilken gó katt ni har!

Hoppas att du också har haft en bra helg, KRAM!

2009-07-05 @ 22:57:55
URL: http://bettan82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback