Middagen fixad!

Eller förberedd åtminstånde. Det blir kyckling med coscos och en kall sås å till efterätt en rabarber smulpaj på de sista rabarberna från förra året. Till pajen en visp på grekisk youghurt och gott vaniljsocker, även den kalla såsen till kycklingen är baserad på grekisk youghurt och persilade krydda. Hett tips från syster... Alltid en burk grekisk youghurt hemma, funkar till nästan allt!

Även om det bara är vi två, tycker jag att man ska unna sig lite extra på fredagen för att fira att det är helg på G. Snart börjar Jönsonligan på Mallorca, den är lite smårolig! Sen får vi se vad det blir.

Är lite röd om nosen jag... För idag har solen inte gömt sig bakom några dumma moln inte :) Fast nu är jag lite småfrusen faktiskt... Nöden har ingen lag ;) Hittade bara en av varje färg utav mina goá tjocka strumpor...




Ha nu en riktigt mysig fredagskväll!!

Kommentarer
Postat av: sara

Åååå vad läskad jag blir på smulpaj!

2009-05-16 @ 11:46:57
URL: http://sarazetterlund.blogg.se/
Postat av: Karro

Fast jag tycker att den turkiska youghurten är godare än den grekiska. Den grekiska är för syrlig :)

Kraaaaam

2009-05-16 @ 16:31:47
URL: http://karoline.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback