Reafynd! :)

Hej!

Igår var en härlig dag! Jag och Nisse bylsade på oss de varmaste kläderna och drog till skutberget i kylan. Vad vackert det där... folk åkte längdskidor, skridskor och pimplade om vart annat :) Vi däremot använde oss av skorna och traskade 3.5an runt. Efter det blev det en mugg värmande kaffe, mycket välbehövligt! Sedan bar det av till Bergvik och stan för lite shoppande :) När man är lycklig nog att få både pengar och presentkort i julklapp är det roligt med rea!!! Dessutom hade hysterin lagt sig betydligt i affärerna nu. Fyndade både en svart väska och en liten MP3 spelare! För billiga pengar, är supernöjd! Åhh lägg märke till färgen... ;)



En härlig dag som avslutades med att Nisse lagade spaggetti och köttfärssås till middag, och ett par avsnit av 2 1/2 män.

Till i morse kom vi på den gaaalna iden att ställa väckarklockan på 04.30 och titta på de sista perioderna av J VM Semifinalen Sverige- USA. Tyvärr förlorade de svenska juniorerna, men INTE rättvist. Lite sorgligt faktist att till och med på junior nivå känner dommarna av pressen att ge fördelar åt USA och Canada :( De var ärligt talat urdåliga..! ...Och då är jag inte ens särskilt tävlingsinriktad av mig. Tyckte mest synd om killarna eftersom de inte spelade på samma villkor alls...

Nåja, slutade tidigt i dag och sitter här med lite lunch, Gulaschsoppa och knäckebröd med sardiner... Mmm... och lite rolig läsning som kommit idag i brevlådan. ;)





Jag har inte avlagt något nyårslöfte i år, framförallt inte som har med vikt å göra... men jag har bestämt mig för att sluta slarva med måltiderna! Även när jag är själv hemma och äter. Så nu när Nisse troligtvis åker bort i veckan har jag bunkrat upp med sådan där bra "Baraåöppnaåvärma"- mat :) Å fil med banan... Det skulle jag kunna klara mig länge på.



Nej, nog tjattrat! Nu ska jag kolla in alla kläder jag kommer vilja ha ur Laredoute katalogen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback