Tillbaka från odlingslotten...

...Ja, idag var det vårstädning ute på odlingslotten. Men på grund av tjockis magen var jag befriad från de allmänna ytorna och plockade mest på vår. Det var hallonsnåren och vinbärsbuskarna som fick sig lite välbehövlig kärlek. Sedan blev det fika och lite umgänge med det andra. I år har jag två av mina arbetskollegor som också har lotter där, så det är lite roligare när man har någon att prata strunt med :) Målet är ett välmående potatisland och massor av olika bärbuskar! Målet för i år är ett potatisland som vi förhoppningsvis kan bemästra det mesta ogräset i och att rädda de befintliga, mycket misskötta bärbuskarna och att sedan i höst ha de under kontroll och plantera lite nya buskar... Inget jätteambitiöst alltså ;)

Känns gott att ha börjat där borta, men nu värker ryggen... Men å andra sidan, tvätten är vikt, disken är diskad och jag sitter här och skriver med lite lunch framför mig. Efter det tänkte jag lägga mig och antingen titta på TV eller läsa en stund tills Älsklingen kommer hem. Sååå jag klagar inte, har inget direkt mer som måste göras idag... Möjligtvis skruva tillbaka gardinstängerna i barnrummet, men det är ingen egentlig brådska med det.

Simma lugnt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter skönt med ambitioner som är inom räckhåll, potatis och bär räcker långt!!!

2010-05-09 @ 01:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback